Banken

Fint väder idag, om trenden håller i sig kommer det regna imorgon vill inte det. Det var synd att vi inte kunde ha idrotten ute idag, men man får ju inte röra fotbollsgräsmattorna föran den 20 april och det skulle nog faktiskt varit lite geggigt om vi försökt. Vi gick i linne ute efter idrotten.
Har haft änne en fruktansvärt rolig religionslektion, jaja jag var ironisk där. Vi läser om islam just nu och eftersom att jag har många muslimer i min klass blir det attlid stora disskusioner om hurvidare läroboken och alla andra har rätt eller inte.
"Du har fel!"
"Nej, du har fel!" etc
Jag brukar halvsova mig igenom dessa omåttligt långrandiga lektioner. Jag har ändå ingen åsikt.
Religion är verkligen det tråkigase so-ämnet, annars älskar jag ju so, men jag antar att det är nyttigt...

Var på banken idag efter skolan med mamma. Har fixat mitt bankkort så att jag kan betala med det, jippi det är liksom det som är meningen. Nu är det bara att dra, hehe.
Gillar faktiskt stämmningen på banken, den är lite kall och obekväm men ändå cool.

Har inte sått mina inköpta frön än eftersom mina föräldra har lämat såjorden i Dalsland, får åka och köpa annan jord snart för fröna måste planteras snart. Annars är jag stolt över att min orkidé blommar för andra gången, jag har faktiskt fått den att överleva. Och se jag tyckte väl att mina fingrar så lite grönare ut idag. Mitt mål är att den stackaren ska leva så länge som möjligt. Jag får nog börja läsa på om orkidéer...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0