Rotor, stator och kommuntator

Har men läst fysik vet man vad det betyder. Vi hade prov på det idag, mycket intressant att berätta om hur vi byggde en "enkel" elmotor. Det tog mig ett helt papper att skriva plus att jag gjorde en bild också. Underbart vacket, verkligen IG i bild. Annars var provet mycket enklare än väntat, jag hade inte behövt läsa ihjäl mig igår, men självklart lyckas man alltid plugga antingen för mycket eller för lite tur att det oftast går bra ändå.

Blev helt paff idag på tyskan. De, alltså skolverket har tydligen fått för sig att man ska kunna göra nationella proven i B-språk också, i mitt fall blir det i tyska. Jag uppfattade det som att det inte var obligatoriskt, men som den jobbiga lärare min är tycker hon att vi ska göra det. På ett sätt  kanske det är bra för att se om vi verkligen är urkassa i tyska, men ändå...

Det finns andra blommor än vitsippar som kommit, här är lite Skilla från igår.
image34
                            Jag snackade ju om min orkidé för ett tag sen, här är den.
                                          


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0