Hemsedal och Norge v.11

Upp tidigt, tidigt i söndags morse. Ut i bilen och iväg vid ca 7. Sen följde ju den långa åkturen till själva resemålet på typ 7 timmat med pauser. Men det var värt det, vi kom nämligen upp till typ 150 cm snö (precis som det stått på texttv). Snööö!!
På måndagen var det rätt hyfsat väder med lite blå himmel, tisdag var det snöigt och blåsigt, onsdag var det lite bättre än på tisdagen men ändå kallt, men på torsdagen var det super bra. Sol hela tiden och varmt. Vi satt och solade oss i snön hur länge som helst.
Även om vädret inte alltid var det bästa så var backarna oftast bra, speciellt på morgonen. Har fått leva upp till mitt namn Anna "plockepinn" Jansson för jag kraschade ganska ofta, men jag ska inte förneka att jag tyckte det var kul (att ramla alltså).Antagligen åker jag lite för galet...
Har gjort lite annorlunda saker också t.ex. åkt lift neråt, anledningen var att jag tappat min skida på uppvägen. Det var skojigt.
Vi hade så enormt roligt och jag längtar redan tillbaka.

image17
På vägen upp. Visst ser isen lite prickig ut?
image18
Mycket snö?
image19
Underbart väder.
image20
Med utsikt över backarna.
image21
"Totten"
image22
Ännu en underbar dag.

Oops! detta kanske blev lite mer som en bliddagbok ;)

Kommentarer
Postat av: Caroline (axlarpgirl)

Frågan är om det är bättre att åka galet, som du, eller inte alls, som jag. Jag kan inte ens sätta mig i en pulka och åka i en backe med sju graders lutning utan att välta hela paketet.

2008-03-16 @ 20:55:15
URL: http://karlssoncaroline.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0