Holmenkollen

Igår åkte vi hem från mitt älskade Hemsedal med snö!! Men alldeles just nu är det faktiskt inte intressant på hemvägen åkte vi nämligen förbi Holmenkollen ( för alla som inte vet är det typ ett ställe utanför Oslo med backhoppningsbacke, skidskytte och längdåkningsarena. Mest känd för att hålla ett klassiskt  5 mil (3 mil för damerna) i längd) men i alla fall vi hade bara tänkt titta lite eftersom de kör tävlig där imorron, men vi lyckades komma in och se när de (skidskytte damerna alltså) tränade. Ojojojoj detta är en stoor sak för mig, jag bara stirrade. Såg typ Andrea Hemkel på en meters avstånd. Jag dog!
Bilder från Holmenkollen!

image13
Med utsikt över skyttebanorna.
image15
Och en "liten" backe...
image16
Magdalena Neuner (Tyskland) skjuter.
Mer om resan plus lite bilder kommer i nästa inlägg.
Bara ett konstaterande nu när detta inlägget blev postat lite senare än det var tänkt p.g.a att bloggen kraschade;
Charlotte Perelli vann melodifestivalen.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0