No-"uppsats" och tyskaprov.

Inga läxor, wow verkligen första gången. Bara engelska - kolla på så mycket engelska filmer och tv-serier som möjligt och den blir nog inga problem med att göra. Vi håller på med sånna där, minns inte vad de heter.. Det är i alla falla en kork med en kaberl runt och en magnet och ett batteri. Man ska få den att snurra och tillslut efter verkligen 10 år lyckades vi.

Lämnade in våra no skrivuppgifter också om evolution. Jag skrev om livets utveckling, det känndes lite hemskt att läma in dem nu efter att man jobbat med dem typ varje kväll. Hade ett hemsk tyskaprov också och kunde verkligen inte någonting. Blandar hela tiden ihop der, das och die, ännu värre är de oregelbundna verben i imperfekt, perfekt och imperativ. Jag menar hur svårt kan det va?

Vädret är fint, blå himmel. Varmt i solen, men svinkallt i skuggan. Och jag är dum nog att gå ut med vårjackan, självklart frös jag ihjäl mig. Host, host, host. Vill bli frisk nu så jag kan börja träna igen!


Här är några vackra bilder från söndagens promenad.
image12

image10

image11


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0