Plantagen

Idag har jag gjort fröinköp på plantagen, som vi alltid brukar göra på våren. Den här gången har jag bestämt mig för att jag verkligen ska lyckas. Jag brukar glömma av att vattna, eller kanske vattna för mycket ibland så resultatet brukar inte alltid bli så lyckat. Så i ett försök att förbättra detta har jag ny inrickat mig på tre sorters blommor två som ska förkultiveras och så lupiner som jag är så förälskad i och dem är det ju i princip bara att hälla ut fröna någon stans så blommar de. Vi får se om jag lyckas.

Har faktiskt också varit på bokrean, efter att den pågått hur många veckor som helst. Skandal jag som är så bokintresserad. Gjorde ett inköp; del 4 i serien "Sagan om klanen Otori" vid hägerns skarpa skri heter den. Jag har ju läst böckerna redan och ska alltså försöka samla på mig dem och har bara en bok kvar nu. Synd att den inte fanns :(

Det blev lite extraträning i Tuve idag också, bara bra för mig jag behöver verkligen komma igång nu för jag har inte tränat på hur många veckor som helst känns det som. Men självklart är det uppehåll nu efter den träningen för att det inte finns några istider. Vi inom koståkningen gör som alltid, skyller på hockeyn. Men både vi och de får skylla oss själva att vi valt en sport där man liksom är beroende av is.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0