Studiedag

Man tror att man ska få slappa, få en dag extra ledigt några gånger under läsåret för att en lärare är på kurs.
Självklart blir det inte som man tänkt sig, självklart blir det extra mycket att göra. Extra som ens föräldrar kräver att man ska göra bara för man nu råkar ha lite ledigt. Jag menar att jag verkligen hade lust att titt på tv idag men var tvungen att gå ut på en jorden-runt-resa i skogen, det kändes faktiskt så. OCH p.g.a det missade jag skidskytten *skitsur*
Det blev lite som om jag insåg på nytt att man ALDRIG ska förutse ledighet, då blir man bara besviken. Det var som när jag kom på vad studiedag egentligen stod för STUDIE-dag = en dag man ska plugga och inte ha ledigt. Den dagen var jag i chocktillstånd. Tur att jag inte hade några läxor idag bara en labraport att skriva. Där jag och min klasskompis när vi gjorde den nog inte riktigt förstod var vi skrev, speciellt slutsatsen.

Jag vill ha en laptop! Nu behöver jag en för jag skulle så gärna sitta med datorn framför tv:n. Så jag får väl försöka få mina föräldrar att köpa en nu till när jag börjar gymnasiet. Nu måste jag alltså dra för att titta på antikrundan. Jag är konstig nog att älska det programmet och det har jag gjort i flera år. Cya 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0