Veckoraporter och resor

V-e-c-k-o-r-a-p-o-r-t, veckoraport var i herransnamn är det för uppfinning. Vad är det för nytta med dem förutom att föräldrarna kan se om man skolkat eller inte. Visst om de som gjort något korkat som föräldrarna behöver veta till dem får de gärna ge, men att alla andra ska få en där det bara står "veckan har varit bra" det är fullkomligt onödigt!
Idag hade jag just en sådan där det stod att vecka hade varit bra, den gjorde att jag fick kvarsittning visserligen var det inte länge typ 20 min men ändå. Ska man verkligen få sitta kvar bara för att man glömt lämna ett enda litet papper en gång i sitt liv. Förmodligen vet ingen vad jag snackar om för det är nog bara min skola i hela världen som har detta, eller jag vet inte men jag behövde ändå få flippa lite på dem.

På vissa sätt är det lite dåligt att vara bortrest en vecka från skolan och allt även om det är skönt. Här följer några punkter varför;
* Missar skolarbetet och föreläsningarna inför proven vi ska ha veckan efter jag kommer tillbaka.
* Missar avslutningen för mina småpluttar på skridskon.
* Missar mina egna träningar
* Missar träningarna inför nationella proven i engelska.
* Missar skojkortet som min klass ska ta på måndag.

Men jag ska tänka på fördelarna! Jag ska få åka skidor jippii!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0